نوشته شده توسط : چاپ

 

در اردیبهشت ماه و ژوئن، جشنواره سالانه گل رز و گل رز در کاشان در ایران برگزار می شود. این زمان برای برداشت گلهای محمدی است تا آب گل رز از آنها بیرون بیاید. گلاب - گل رز - یک ماده تقطیر معطر گل رز است که در ایران در غذاهای مختلف سنتی برای طعم آن استفاده می شود و یا به عنوان عطر مذهبی نیز مصرف می شود. اگر چه بسیاری از کارخانه های مدرن ساخته شده برای تولید گل رز است، مراسم گلاب گیری کاشان اما به طور سنتی در شهرستانها در اطراف کاشان، به محمدی محمدی در ایران افزایش یافت. مراسم سنتی به دست آوردن هیدروستول رز، تعداد زیادی از مردم را از سراسر کشور و خارج از کشور به کاشان، قمصر، نیاسر، بارزاک و دیگر شهرهای محله جذب می کند. تور گلاب گیری کاشان تولید گل رز در ایران بیش از 2500 سال پیش آغاز شده است. تجهیزات تقطیر شامل گلدان های مس با لوله های ویژه برای به دست آوردن هیدروستول گیاهی و اجاق ویژه ساخته شده توسط آجر. این ماشین ها برای تولید گل رز آب و سایر هیدروزول های گیاهی مورد استفاده قرار می گیرند. قبل از تقطیر شروع می شود مردم گلهای محمدی را جمع می کنند و گلبرگ های خود را به گلدان های مس می رسانند. سپس گلدان ها را بر روی اجاق ساخته شده از آجر یا سنگ و گلدان قرار دهید. روش گلاب گیری تقریبا هر 30 کیلوگرم گلبرگ های گل رز به گلدان حاوی 80 لیتر آب ریخته می شود. سپس گلدان به آب بخار داده می شود و گل رز می شود. گلدانها شامل لوله های آهن یا آلومینیومی برای بخار گلاب گیری هستند که از طریق هیدروستول به دست می آیند. پایان روند و گلاب - گل رز - با رایحه ای عالی برای استفاده در ظروف فارسی و برای اهداف شفا آماده می شود.

 



:: برچسب‌ها: گلاب گیری,مراسم گلاب گیری کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چاپ

 

راهیِ طبیعت می‌شویم تا خُنکای آبشار را در گرمای تابستان بهتر لمس کنیم. به سوی شمال ایران و استان البرز راه می‌افتیم و مسیر را به هتل کوروش طالقان سمت طالقان ادامه می‌دهیم.  از میان زیبایی‌های شهر طالقان، کوه‌ها و دریاچه اش عبور می‌کنیم و راه را به سوی روستای کرکبود کج می‌کنیم.  از جاده‌هایی پیچ در پیچ به بالای کوهی می‌رسیم که در نهایت تعجب با دشتی صاف و پهناور رو به رو می‌شوید. پس از چند کیلومتر به روستای زیبا و سرسبز کرکبود خواهید رسید. در روستای باصفای کرکبود برخلاف دیگر روستاهای همجوار و نزدیکش، درختان قدیمی و سر به آسمان هتل رجینا طالقان ساییده ای به روستا روح بخشیده اند. پس از فاصله گرفتن ۱۴ کیلومتری از طالقان، آبشار باشکوه کرکبود که به آن آبشار کر هم می گویند پیش روی شماست.

 



:: برچسب‌ها: هتل کوروش طالقان,هتل رجینا طالقان,طالقان,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چاپ

 

آن طور که معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز، «مهناز طاهری»  می گوید، منبری ۷۰۰ ساله با نام « منبر ارنگه » با عنوان  نخستین اثر منقول استان البرز، در  فهرست میراث ملی به ثبت رسید.«مهناز طاهری» در مصاحبه ای که با ایسنا داشته، پیرامون ساخت این منبر در سال ۷۰۴ هجری قمری در مسجد «لات‌قاضی» در روستای «ارنگه» استان البرز و این که هنوز مورد استفاده قرار می گیرد، صحبت کرد و گفت : در جلسه شورای ثبت سازمان میراث هتل مرمر کرج فرهنگی و گردشگری که چهارشنبه گذشته (۲۴ شهریور) برگزار شد، این منبر به عنوان نخستین اثر منقول استان البرز تائیدیه ثبت گرفت، اما هنوز شماره‌ی ثبت آن اعلام نشده است.همچنین او در ادامه صحبت هایش به وجود تزیینات منبت‌کاری بسیار منحصر به فرد به همراه اسلیمی‌های خاص و زیبایی در قاب نقوش هندسی روی این منبر تاریخی و همینطور وجود کتیبه‌های متعددی از آیات قرانی و روایات در آن اشاره هتل امیر کبیر کرج کرد و ادامه داد : ین منبر تاریخی هنوز در مسجد «لات‌قاضی» استفاده می‌شود، اما در زمان ابلاغ ثبت ملی این اثر تاریخی، به متولیان این مسجد تاکید می‌شود که باید از این اثر تاریخی براساس ضوابط و مقررات حفاظتی نگهداری کرد و حتی در صورت امکان با حصار شیشه‌ای از این اثر محافظت بیشتری شود.

 



:: برچسب‌ها: هتل مرمر کرج,هتل امیر کبیر کرج,هتل,کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چاپ

 

جاده چالوس که نام رسمی آن جاده 59 است از مهمترین جاده های دسترسی به شمال ایران به ویژه شهرهای غربی استان هتل طالقان مازندران و شرقی استان گیلان به شمار می آید. جاده ای که مسیر ابتدایی آن از شهر کرج در استان البرز شروع شده و به شهر چالوس در استان مازندران ختم می شود. مسیری 163 کیلومتری که بسیاری آن را زیباترین جاده ایران و یکی از دهکده تفریحی کردان زیباترین راه های جهان می نامند. البته منظره های چشم نواز و هتل طالقان بی نظیری که در مسیر جاده چالوس وجود دارند، آب و هوای تمیز و فرحبخش آن و دیدنی های زیبای راه، درستی هتل طالقان این ادعاها را تایید می کنند. جاده چالوس، خاطرات شیرین و تلخ فراوانی را در یاد بسیاری از مردم ایران زنده می کند. خیلی ها با وجود مشکلات و سختی هایی که در این جاده ممکن است برای شان ایجاد شود، باز هم آن را هتل طالقان به دیگر مسیرهای هتل طالقان رسیدن به شمال ترجیح می دهند. جاده آسفالته چالوس-کرج کار خود را در سال 1312 آغاز کرد و دسترسی تهرانی ها و کرجی ها به شمال ایران را آسان تر ساخت. مسیری که قطر رشته کوه های البرز  هتل طالقان را طی می کند و به دلیل پیچ و خم های فراوان و طراحی قدیمی خود برای رانندگی با سرعت های بالا مناسب نیست.

 



:: برچسب‌ها: دهکده تفریحی کردان,هتل طالقان,طالقان,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چاپ

 

روزای جمعه توی این پارکینگ از ماشین پارک کردن خبری نیست، جمعه بازاره! کلی دستفروش با کلی لوازم دست ساز توی طبقات این پارکینگ هتل ارس تهران بساط می کنن و آدمای زیادی هر هفته به اینجا سر میزنن. لوازمی مثل لوازم و ظروف عتیقه و قدیمی، گلیم و فرش های دست بافت، بدلیجات های دست ساز، دکوری، کلی لباس هتل ارس تهران سنتی قشنگ و هزار تا چیز دیگه که هر کدوم یه جور جذابیت داره، توی این بازار فروخته می شه. درضمن از هتل ارس تهران ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد  از ظهر بازه. یه جمعه بازار با لوازم لوکس و آنتیک و عتیقه و انواع ظروف سنتی و مجسمه هتل بلور تهران و لباس های سنتی و زیوآلات دست ساز.

 



:: برچسب‌ها: هتل ارس تهران,هتل,ارس,تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چاپ

 

استقبال روزافزون مردم از اینستاگرام، بر کسی پوشیده نیست و پیش‌بینی می‌شود در ۲ تا ۳ سال آینده، نرخ مخاطبانی که از این پلتفرم استفاده آگهی رایگان  می‌کنند به طرز چشمگیری افزایش یابد. همین امر اینستاگرام را به ابزاری مناسب برای بازاریابان تبدیل کرده است. از تجزیه‌وتحلیل‌ اینستاگرام برای بهینه‌سازی حساب کاربری خود استفاده کنید در تجارت همیشه گفته می‌شود چیزی را می‌توان مدیریت کرد که قابل‌اندازه‌گیری باشد. این موضوع برای بسیاری از طرح‌های بازاریابی، از جمله بازاریابی در اینستاگرام هم مصداق دارد. در حال حاضر ابزارهای آگهی رایگان مختلفی آگهی رایگان برای آنالیز عملکرد پست‌های اینستاگرامی وجود دارند که به برندها کمک می‌کنند از این کانال، استفاده‌ی بهتر و موفق‌تری داشته باشند.

 



:: برچسب‌ها: آگهی رایگان,آگهی,تبلیغات ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چاپ

 

درشهرواقع شده و تعدادي اتاق ، سالن غذاخوري ـ به اندازه اي که بتواند غذاي ساکنان اتاقها را تأمين نمايد ـ کتابخانه و سالن مطالعه و اتاق تلويزيون درآن پيش بيني وآماده شده است. پانسيون معمولاً اتاق را به صورت ماهانه و يا سالانه اجاره داده و مشتريان ديگري را از خارج هتل پاسارگاد تهران براي صرف غذا نمي پذيرد . بر همين اساس معمولاً سالن غذاخوري پانسيون فقط به اندازه احتياج اتاق ها در نظرگرفته مي شود . درپانسيون ها مقرارت خاصي وجود دارد و مسافران مي بايست در ساعات معيّني براي صرف صبحانه ، نهار و شام سرميزحاضرشوند وتا ساعت مشخصي نيز درب ورودي پانسيون باز است. ريزورت هتل Resort Hotel:به هتل هايي اطلاق مي شود که معمولاً نزديک چشمه هاي مواد معدني و يا ساحل قرار دارند. (هتل هاي مخصوص استراحت )هتل آپارتمان Apartment Hotel: هتل پاسارگاد تهران مکانى است براى اقامت تا در آن از مسافر پذيرايى شود. حال اگر امکان پذيرايى در هتل کاهش يابد ، هتل آپارتمان شکل مي گيرد . در هتل آپارتمان ها وسايل آشپزى وجود دارد و نيازى به رستوران احساس نمى شود . اقامت در هتل آپارتمان بسيار شبيه به اجاره آپارتمان است با اين تفاوت که قرارداد اجاره اي وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد مي تواند با هتل تسويه حساب نموده و آنجا را ترک نمايد . بر خلاف هتل ها که داراي شرايط سختي هستند هتل پاسارگاد تهران آپارتمانها داراي انعطاف پذيري بالائي بوده و انواع بسيار متفاوتي دارند . معمولاً شبيه هتل ها ساخته مي شوندو داراي تعداد زيادي آپارتمان مي باشند . دوره اقامت در آنها بسيار متفاوت بوده و از چند روز تا چند ماه متغير است .معمولاً قيمت آنها از هتل هاي هم رديف پايين تر است مسافريني که در آن اقامت مي گزينند آنرا به مثابه خانه خود انگاشته که موقتاً از محل اصلي زندگي آنها به دور است . بنابراين هرآنچه که در خانه فراهم است ممکن است در هتل آپارتمان نيز فراهم باشد.

 



:: برچسب‌ها: هتل,هتل پاسارگاد تهران,پاسارگاد ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چاپ

 

هتل المپیک شمال آمل در سال ۱۳۹۵ در زمینی مشرف به جنگل با امکانات همایشی ، ورزشی ، اقامتی منحر به فرد افتتاح گردیده و همچنین این هتل المپیک شمال آمل  مجموعه دارای ۲۹ واحد اقامتی شامل ۵ واحد سوئیت و رویال سوئیت و ۲۴ اتاق دو تخته و سه تخته VIP مجهز می باشد که دارای امکانات مبلمان کامل ، سرویس بهداشتی و حمام ، وان و جکوزی ، و چشم انداز بی نظیر به سمت جنگل و فضای محوطه که به زیبایی طراحی شده است. هتل المپیک شمال یکی از بهترین هتل های آمل با بهترین امکانات، تنوع بالای واحدهای  اقامتی و سالن های مختلف برای انواع هتل المپیک شمال آمل مراسم ها با گنجایش 20 تا سقف 200 نفر، از مهمانان شما پذیرایی می کند. هدف ما جلب رضایت میهمانان و ایجاد تجربه ای متفاوت است و برای رسیدن به این هدف از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

 



:: برچسب‌ها: هتل المپیک شمال آمل,هتل المپیک,آمل ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چاپ

 

طی جنگ تحمیلی ایران و عراق، یک پناهگاه با دو ورودی اصلی در ضلع جنوب شرقی پارک شهر ساخته شد تا مردم بتوانند در صورت لزوم به آن هتل دیپلمات تهران پناه ببرند. پس از اتمام جنگ این پناهگاه تغییر کاربری داد و با همت مسوولان به آکواریوم و هتل بلور نمایشگاه ماهی های آب شیرین تبدیل شد. این آکواریوم زیر نظر معاونت امور اجتماعی منطقه 12 فعالیت می کند و مردم می توانند از آن بازدید کنند. همچنین در این مکان امکان خرید انواع ماهی و لوازم آکواریوم نیز وجود دارد. آدرس : ضلع جنوب شرقی پارک شهردر اسفند ماه سال ۸۸ بخشی از پارک شهر تهران نیز به باغ هتل آفتاب تهران پرندگان اختصاص یافت تا مراجعان بتوانند به تماشای این موجودات بپردازند. این باغ در ۳ قطعه با مساحتی بالغ بر ۴۳۶۲ مترمربع احداث شد و ساخت، محوطه سازی، فضای سبز و برکه، حصارکشی، روشنایی و ... آن بالغ بر 1 میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشت.

 



:: برچسب‌ها: هتل آفتاب تهران,هتل,تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چاپ

 

باغ پرندگان پارک شهر ۸ قفس وسیع و ۲ محوطه باز دارد و گونه‌های مختلفی را در خود جای داده است که برخی از آنها عبارتند از: طوطی‌های برزیلی، هفت رنگ، سبز، آرا و رنگی، کپک، بلدرچین، مرغ عشق، عروس هلندی، انواع کبوترهای غیرمتعارف زینتی، انواع طاووس، انواع واریته‌های قرقاول، انواع بوقلمون، مرغ‌های زینتی هلندی و مرغابی. ر عصر حاضر هتل دیدار تهران پرنده نگری به یکی از فعالیت های جالب توجه تبدیل شده و هر روز طرفدارانی را به سوی خود می کشاند. این مساله باعث شد تا مسوولان شهر تهران نیز در سال 1393 به فکر مکانی برای انجام این فعالیت بیفتند و بخشی از پارک شهر را به ایجاد نخستین سایت پرنده نگری تهران اختصاص دهند. پرنده نگران با استفاده از دوربین دوچشمی و کتاب راهنمای پرندگان بیشتر با این موجودات آشنا می شوند و می توانند آنها را ببینند. این مجموعه به دوربین‌های دوچشمی و تلسکوپ مجهز است و با برگزاری تور پرنده نگری رایگان، سعی دارد  هتل فرشته پاسارگاد تهران به شهروندان روش های انجام این فعالیت پرطرفدار را بیاموزد. بد نیست بدانید که پارک شهر در ایام مختلف سال میزبان 40 گونه پرنده می شود که از انواع پرندگان ساکن، مهاجران زمستانی و تابستانی و مهاجران عبوری هستند.

 



:: برچسب‌ها: هتل دیدار تهران,هتل فرشته پاسارگاد تهران,تهران,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()